Rosana Kooymans on Twitter Rosana Kooymans on Facebook Rosana Kooymans on YouTube Rosana Kooymans on Instagram Rosana Kooymans on Tumblr Rosana Kooymans on GooglePlus Rosana Kooymans on Pinterest Rosana Kooymans on deviantART Rosana Kooymans on Last.FM Rosana Kooymans on LinkedIn Rosana Kooymans on Forrst

Londen 2010: Dag 7

Rosana Kooymans

Nederlandse designer en kunstenaar. Ik heb twee Etsy shops. Op Rosana Kooymans verkoop ik vooral Freezer Bunny knuffeltjes en illustraties. En op Retro Hugs verkoop ik planner- en craftspulletjes.

In mijn vrije tijd game en creëer ik voor SNW.

Ik ben verslaafd aan mijn Filofax en Carpe Diem planners, en ik maak ook agendavullingen en stickers voor planners. De 2019 vulling staat inmiddels in mijn shop!

Ik hou van mijn geeky hubby en onze 3 creatieve, geeky zoons!

Lees de Over Mij pagina om te zien wat mij boeit.

• So I fell down the stairs tonight. Which is awesoooome /s 🤦‍♀️ Everything hurts like hell. I sprained my good ankle… https://t.co/bXmLZerK2q 7 uur 14 min geleden

Bloglovin

donderdag, oktober 14, 2010 - 22:00

Vandaag was de laatste dag waarop we echt naar het centrum van Londen konden gaan, en dat deden we dus ook. Na het ontbijt bestelden we een taxi bij de receptie. Nu heb ik geen hekel aan buitenlanders ofzo hoor, maar deze taxiservice heeft alleen buitenlandse taxichauffeurs in dienst. En die van vanochtend verstond ons niet, en andersom. We probeerden een gratis taxirit te krijgen. Ik ben dat in mijn vorige blogpost vergeten te vertellen, maar gisteren belde de taxiservice ons op, om ons te vertellen dat de smsjes pas anderhalf uur nadat ik ze had verstuurd waren aangekomen. Dus ze hebben geen kans gehad om een taxi te sturen. Maar aan de andere kant kunnen ze van ons ook niet verwachten dat we zo lang gaan wachten. Ze begrepen onze frustratie in ieder geval wel, en boden een gratis taxirit aan. Maar toen we deze probeerden te claimen, weigerde de taxichauffeur dat en wilde geld zien.

We haastten ons naa Buckingham Palace, om daar de changing of the guards te bekijken, en het was erg druk. Ik vond het niet zo erg, zolang ik maar een goed uitzicht had. En dat had ik. Ik heb een aantal mooie foto's gemaakt van de wachten.

Hierna reisden we naar het London Film Museum. Daar zijn we naar de oude Tardis en Daleks gaan kijken, en staan met allemaal op de foto! Lol. Het was erg leuk. We zijn ook bij de Charlie Chaplin tentoonstelling geweest. Ik vond het een erg leuk museumbezoek.

Ik was een beetje misselijk, dus we zijn naar 'Enough to Feed an Elephant' gegaan, om daar twee cola's en een donut te kopen. Ik hou helemaal niet van donuts. Ik weet niet precies waarom ik dan toch een donut heb gekocht, maar ik had gewoon iets nodig en ze hadden niet veel anders.

Een deur verderop zat een souvenirwinkeltje. Helaas was alles te duur dus hebben we niets gekocht.

Toen zijn we naar de London Dungeons gegaan. Ik wist van tevoren niet wat dit was, maar ik heb er nu wel spijt van dat ik ben gegaan. Het is vast erg leuk voor normale mensen. Maar met mijn benen moet ik een hele tijd stilstaan, en kan alleen af en toe van kamer naar kamer wandelen om in elke ruimte weer naar een verhaal te luisteren over het oude Londen. Ik kan niet stilstaan, vanwege mijn benen. Ik heb hier een gruwelijke hekel aan, maar ik kan er niets aan doen. Als ik had geweten dat ik zoveel en zolang stil moest staan, dan was ik niet gegaan. Vanwege alle pijn heb ik niet echt gehoord wat er verteld is trouwens.

Ik ben zo snel ik kon uit de Dungeons gegaan en toen heb ik gewoon een tijdje gezeten. Het was overigens wel erg koud, dus stilzitten was ook niet echt een optie. We discussieerden over de plannen voor de avond. We zouden de London Bridge bewandelen, om daar wat foto's van de Tower Bridge te maken, en dan weer teruggaan om ergens te gaan eten. De foto's zijn trouwens erg leuk geworden.

We hadden geen zin in Subway, Burger King of weer een maaltijd in het hote. We zochten dus in de directe omgeving naar een leuk tentje om te eten. We kwamen de Pizza Express tegen. Weer een pizzatent? Alweer pizza? Nou, de naam schreeuwt zo'n beetje afhaal fast food pizza, maar in werkelijkheid is het is een heel leuk Italiaans tentje. Fijne sfeer, fijne mensen en GEWELDIG eten! ChEeTaH nam lasagne en ik besloot een Leggera pizza te nemen. Dit is wat de website heeft te zeggen over de Leggera pizza:

Leggera

At around 500 calories, the Leggera is an entirely new kind of pizza.

Inspired by the ring shape of the fresella bread from Italy, we've removed the centre of the dough and put a generous fresh salad in its place. These lighter pizzas are each designed to be lower in calories and in saturated fat without compromising on taste.

Our Italian executive development chef Antonio has also been looking for simple ideas on how to eat healthily the Italian way. Keep scrolling for tips on how to Live Leggera.

Ik probeerde de Gustosa pizza:

Hand torn prosciutto cotto ham, light fior di latte mozzarella and slices of portobello mushroom with sweet yellow peppers and a sprinkle of thyme

IK VOND HET SUPER! Ik vond het hele bezoek een succes. Ik kreeg zowat tranen in m'n ogen omdat we geen Pizza Express bij ons in de buurt hebben. En morgen vertrekken we alweer uit Londen. :( Maar geen zorgen. Ik zal de Pizza Express zeker in de toekomst nog eens bezoeken. En in de tussentijd, ga ik zelf gewoon proberen de pizza na te maken. Ik ben best een goede kok dus...

Toen we weggingen, was het al donker. Ik was hier wel blij om, want dat betekende dat ik wat foto's van de Tower Bridge kon maken! Woot! :happy:

Op de weg terug naar de tube, kwamen we nog een souvenirwinkeltje tegen, en hebben daar nog één souvenirtje gekocht.

Terug in Edgware kwam de taxichauffeur ons ophalen. En toen we weer bij het hotel waren, rekende de taxichauffeur ons niets! Dus blijkbaar was het gratis taxiritje gekoppeld aan mijn mobiele nummer. Hoe dan ook, probleem opgelost. We hebben ons gratis ritje gehad. Dank je wel taxiservice. :) We stellen het heel erg op prijs!

In het hotel pakte ik nog wat meer spullen in en toen hebben we Office Space gekeken om de fijne week af te sluiten. Morgen gaan we weer terug naar Nederland. :'(